Saturday, December 22, 2012

Tetibe perasaan menjadi pelik

lame gak la x menaip dlm blog nie. almaklumlah keadaan menjadi kelam kabit sikit. dengan xsngmnt yg macam la aku rase nak maki kaw2 nyer. dalam sedar x sedar, dah dekat 3 bulan aku tinggalkn malaysia semenjak aku berhijrah ker london. dalam masa 3 bulan nie, mcm2 la pe'el n perangai yang aku jumper. lepas anta keje aku ingat kan dah leyh heppy2 skit, tp cis kek. mcm2 hal la plak. tuh la nie la. mls aku nak amik port. now its was the winter break, n i should find smething new or smething that will make me xcited n. hmmmmmm... now adding with somethings. damn i dont like this feeling.

Tuesday, October 30, 2012

THANXXXX n CONGRATSSSS

yaaa, in the middle of the morning im typing this post. cant stand anymore. here where all the heart talk n lay...

to all my dearly lovely fu*king brothers n sister ( u know it) congrats to all of u. that is whats the meaning of victory to us actually. aku dah tngk posting puan lia, and im following each of it. u all r the best while in the stage. but a little ... at the back. hahahhaha.....

to my bloodbrothers ( azri, lan, pnjg, dm, syuk, roy, apis, aniq n azim)
congrats u all can graduate and also attend the convocation. thats the event for u guys. hargailah segulung kertas yg ade kat ampa sume tuh. thats actually not only the knowledge, but our friendship and family in there. hold it and keep it safely as ur live. all of u know what im means to right. aku dpt brita, picc banjir r. msk cnn news tau x. bnjir dngn air mata kegembiraan n kejayaan yg teramat bernilai. hope i will there with u guys.

to my fellow friends ( feez, ajue, syafiqa [although u not there], ecah, ecah spec, nadia, slay, n so on......)
congrats all of u also. u can finish it as u want. u got what u want as the goal when u enter KPMB. korg gak membntu aku dlm study wlaupon aku nie pemalas. hahahahha.......

lastly, my lovely lect n sisters n also brothers (puan lia, puan nuha[my scond mom], puan zila, puan zalina, cek z, puan rozana n so on....) 
tq so much for ur knowledge. n snggup layan kerenah saya yg ske argue smething walaupon kkdng mcm x rasional. tq sooooo much, sbb tanpa kalian sume, i will not here as i am today. begitu bermkne skali ilmu2 yg kalian kasi, x kire duniawi or akhirat. walaupon xsngmnt tuh mcm la tetttt..... tp it worth actually. xsngmnt tuh dah mcm ulam smbil tngh makan. hhahahahahahha......

now im going to sleep with tears of joy.... see yaa all.....

p/s: for those that i not mention, jgn la kecik ati. bnyk sngt nme smpai x terbilang.

Monday, October 29, 2012

dye punya sebak, perghhhh

seems today i doesn't have any mood to study or making revision for NOS today. hmmmmmmmm......... it feel really painful and damn seriously i doesnt know how to express it. i cannot see all of u get all the precious diploma tomorrow. (p mampoi la english teraboq, do i care?)

hari nie, sume post about convocation. arghhhhh, stressssss.... hmmm. if all of u know how im feel now and if u all want to feel it. seriously..... arghhhhh... wtf, wth, wtu, wwe, wwg,........... 

fyi, aku mmg x penah konvo n merasa erti konvo, tp aku dpt rsekn aper itu konvo. konvo bersama segala2 kenangan dlm kecapi kecemerlangan. itu yg aku tau. diploma yg akan aku pegang tuh, mengandungi berjuta kenangan yg x dpt aku lupe kn. smpai mati pon, aku x kn lupekn sume skali. 

hmmmmm.... if u all know...

Konvo ...

PLEASE PLAY THIS SONG WHILE U READING THIS POST HAFIZ,ANIQ,AZRI,SHAZLAN,KHAIRUL,ROHAIMY,SYARAFUDDIN,SYUKRI!!!

KENNY G - THE MOMENT




ya, convo atau convocation or konvokasi (ntah betol je x aku eja) untuk para pelajar yg telah tamat pengajian di sekolah or kolej or universiti.

seriously, menitik gak air mata nie, sbb bsk, iaitu tanggal 30 October 2012, mereka (kongsi 59) akan bersama sama menghadiri majlis konvo dri KPM. hmmmmm.. syg nye antara kami bersembilan, aku xde mse tuh. hmmm.... nak wat mcm mne, aku terpaksa teroskn perjuangan aku yg x seberapa nie ke luar negara. kami bersembilan x dpt nak bersama untuk majlis tuh. pdhal aku la yg berjanji ngan depa sume, kita pasti akan grade n konvo skali, ya, mmg kita grade sekali, tp ... TT,TT aku x dpt konvo skali ngan korg. aku mintak maap geng. seriously..... please forgive me guys, i cant fulfill my promise to ur guys.... hanya tuhan je tahu perasaan aku kat sini. aku tanpa korg,.... I'm REALLLYYYYYYYYYY MISSSS U GUYSSSSS......

all the havoc, damn thing, all of it. im miss it. i mean it. this time i dont lie to ur guyz. do all of u know, that im crying now when typing this post. im remember all the shit things that we do when in KONGSI 59. fishing, st**l**g, making some of the cupboard. Until KONGSI 59 is known well to the other people. Ade yg di antara kiter berjaya merangkul MOPA, COPA, n x lupe jge, berjaya dri segala bidang. I AM PROUD TO ALL OF YOU.... seriously.

seriously, mmg aku nak pergi sngt jmpe korg. korg la yg mencorakkn idop aku menjadi lbih baik dri dlu. mnjdi penyeri idop aku. TQ to AZRI,LAN,ROY,PNJG,SYUK,DM,APIS,ANIQ kerana jd sahabat dan abg kepada AHMAD ZULHILMI BIN AMIZAN yg perngai mcm babi n x pandai mne pon. THANK YOU SO MUCH GUYS......


p/s: hanya mereka berlapan je akan merasa aper yg aku rasa sekarg. klau rse la. x rase xper. 

Wednesday, October 17, 2012

My Sister ...

yah, speaking about sister, actually her is not my sister from the same mother and father or others. hahaha... actually, she was my lecturer. Nme nye puan lia. GAhahahah...

for the first time i meet her, in was in the morning in induction week in kpmb (kater len nyer dlm mggu orentasi r.. eheh) ttbe mse tuh, puan lia dok bsing kat depan DEWAN SERI GEMA. dlm ati aku dok kater la, aiii makcik mne plak nie?.... (hahhaha.. jgn marah puan klau terbce blog nie. hahha)... tuptap, lps orentasi tuh, start for the first lecture, then puan lia ajaq la dlm kelas. tros tulis kat whiteboard tuh, klau x silap r, mende tuh yelah requirement spec dlm wat system. dengan terkedek kedek aku saling la satu2, smbil dlm hati, owh, she was the lecturer for programming part. starting sini lah aku kenal puan lia.

paling sadis ye la, biler keje x siap, mmg kene celoteh mcm bullet train la jwb nyer. mse tuh x kene dende lg. yg kne si roy, aniq ngan apis, sbb depa nie klass len. hahha... aku kn NERD... hhaha... then, day by day past, smpai la aku grad pde kpmb tuh aku still rapat ngan puan. smpaikn aku kat uk skrg nie, ats sokongan dan celotehan beliau. klau kene maki, mmg superb la n paling2 superb klau ngajuk. jenohhhhh nak pikir. hahaha....

she was a good lecturer and at the same time, she will be my mentor, sister, and also friend at the same time. sense of humor tuh mmg penuh r, hahaha... x aku kene bahan, aku kene bahan. tuh je la. hahahha... penah sem braper aku x egt, puan lia nie x ajaq pon kami geng2 59, tp disebabkn kenakaln yg teramat, cnfirm smggu skali tuh, wajib kcau puan lia nie. x kire la tngh sibuk ker, tngh nak mkn ker, tngh nak kasi tanda xsgmnt ker, kcau tetap kcau. hahhaha... eventhough after finish my study, balik keje nie, tngh penat2, snggup singgah department, semata mata nak borak nak kcau. 

then the last day i saw her, before i depart from the airport on further my study in uk. beliau sanggup dtg tngk kami nak depart, pdhal yg puan lia antaq nie, setan tanduk brape la aku pon x tau. hahahahah.... rindu nak kcau beliau di deparment, smbil bergosip..... gosip bek2 je k, psl pelajaran. hehehhe...

p/s: puan, klau terbce blog nie, jgn marah eh. nnt cepat tue plak nnt. hahahahaha... pape pon an puan, sy nak ucapkn tersngt sngt2 berjuta juta, paling infinity to puan, because teach me to be the good man, from 0 to 1, sume jasa2 puan tuh mmg saya x dpt nak repay balik. mmg x tau nak ckp mcm mne dah. tp pape pon, saya doakn puan berjaya dlm aper jua segala bidang yg puan amik. x kire di dunia or akhirat. (sory ayt bersepah... bwahahah)

Tuesday, October 16, 2012

BERHIJRAH

ya, bersyukur kehadrat ALLAH s.w.t. sebab memberi peluang aku untuk further study demi menuntut ilmu ciptaanNYA. ya, aku telah berhijrah dari MALAYSIA tanah airku ker UNITED KINGDOM negara org tuh.... muehehehhe.... Terima kasih tersangat2 kepada yg mendorong, membantu, dan me aper lg ek, hahahaha... Thanx to my family, lecturers, friend, and others. hehehe. Perjalanan yg amatlah jauh sngt bg aku nie. BAPOKKKKKKKK JAOOHHHHH..... but i still like it. heheheh.

TAJAAN
name aku melekat plak dlm senarai pelajar ke luar negara yg d'kelolakn (betol ker aku eja.. hehhe..) oleh MARA (Majlis Amanah Rakyat). Thanx beribu kali saya ucapkn kepada pihak BPT kerana memberikan peluang dan kesempatan kepada saya nie. hehehe... Alhamdulillah. :)

BIDANG
Sini aku study kat BRUNEL UNIVERSITY LONDON, amik BSc HONOUR COMPUTER SCIENCE (NETWORK COMPUTING) FT, direct entry to 2nd level, means year 2. mengembangkn ilmu lg dri Hnd COMPUTER SOFTWARE DEVELOPMENT yg aku amik di KOLEJ PROFESIONAL MARA BERANANG.

LIFE
kat sini standard la, mmg totally change, from weather until all of others aspect. dngn suasana yg sejok (smpai demam tuh, mybe badan x leyh trima mule2 kot... bab2 nie x power.. hehhe). aku ddk dlm hall aka hostel sini, satu bilik sorg je leyh ddk. x leyh ramai2, nnt runtuh (hahahah.. kiddin :p)

-makanan
sini actually senang jer nak jmper nasi, hahahhaa... tp first week arituh, mkn kebab, abis diet n berat aku. hahhaha... tp sedap woooo... loike that. muahahha... pastu skrg, aku start masak da. aper ade sebat jer, asalkn leyh makan. tuh paling penting.

-calling
sini aku pkai 2 line d sbb kn aku ade 2 hp. satu vodafone utk bb aku, then lyca utk smsung aku. that one utk international call. so sng la nak call relative kat malaysia. hehehe. yg bb tuh, sbb nak active BIS, then palng murah stakat nie, vodafone la.

-routine
sini ari2 aku jd bgus, bgn mmg awal, pg2 makan buah. x nak kalah tuh. hahahha.... solat mmg aku x lupe, mybe lmbat sikit kot. hehehe. exercise bg aku skrg mmg compulsary, paling tak 20x sit up pg n ptg gak. nak jge badan kater kan la. start interact with other international student and also local here. they are so kind  and nice to me. hehhe.... so now time to study and make friend also. tp bab paling best yela, aku slalu lpe nme dye owg. hahaha

-pelik
hmmmm... ade kot, hahaha.. tp yg paling pelik la, tiap kali speaking ngan other student, mesti ade terselit perkataan malay. mcm jom, pastu, an, ok la, etc (pelaku dirahsiakn.. hahahha).. besela mule2 la katekan. heheh...

k la, other leyh celoteh dlm other entry. aku dah start ngantok nie. time to rest. see yaa... :)

If i can change to be the better man

WOah, If i can change to be the better man. HAHAHHAHA... bnyk rsenyer aku nak change, dri habits aku yg agak kurang sihat, perangai, n mcm2 r. first thing aku nak try sngt2 berhnti merokok. Sebab nye? first mmg la x elok utk kshtn, tp ade sbb d'sblik sume tuh. 

then care aku study, majority style kat sini sume cepat tangkap, aku nie dah la xbraper pandai, g kelas pon mcm blajaq kat kpmb, kertas selai ngan pen sbtg. hahhaha.... konon mcm budak genius la, padehal hampeh. hahahaha..... bezanye kat sini, aku kne pickup lju skit pde kolej dulu, or maybe aku kene bnyk revise again aper yg aku study, so aku leyh capai matlamat aku iaitu FIRST CLASS HONOUR...... thats my target. Aku nak jd lg bek pde dlu, sbb ade org ckp, pastikan arini lg baik pde semalam, dan besok lagi baik pde harini. an an an an an... hahahaha...

aper lg aku nak ubah? hahahah.. cer crita.